Co powinna zawierać strona firmowa, by była SKUTECZNA?

Żyjemy w czasach wirtualnych, dlatego też większość firm przenosi swój biznes do internetu. Strona internetowa pozwala pozyskać nowych klientów, zaś stałym użytkownikom przedstawić aktualną ofertę, promocje. Żeby strona internetowa była skuteczna warto wziąć pod uwagę 5 elementów, które przedstawimy poniżej.

5 elementów skutecznej strony firmowej:

Identyfikacja wizualna firmy

Spójność wizerunkowa to podstawa. Ważne, by strona internetowa odzwierciedlała kolorystykę firmy. Czasem, warto wziąć pod uwagę rebranding, by graficznie dopasować materiały do grupy docelowej. Atrakcyjność strony internetowej to nie tylko grafika, ale także czytelność czcionki, estetyka strony, intuicyjność i jej funkcjonalność.


Content is King – treści

Pisaliśmy w poprzednim artykule, dlaczego treść jest tak istotna (więcej przeczytasz tutaj). Potencjalny klient powinien znaleźć na stronie to, czego szuka. Treści nie mogą być nudne i przedstawione w postaci „kostki” tekstu, ponieważ użytkownik szybko się zniechęci. Pamiętaj również o grupie docelowej, ponieważ język powinien być do niej dostosowany – inaczej komunikujemy się z młodzieżą, inne korzyści przedstawimy właścicielom firmy, a jeszcze inne ludziom starszym. A…tak zupełnie technicznie, content to podstawa pozycjonowania się strony. Jeśli chcecie, by strona firmowa pojawiała się wysoko w wyszukiwarce Google zadbajcie o unikalność treści.


Twoi klienci korzystają ze smartfonów! – dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Responsywność stron internetowych to już konieczność. Aż 60% ruchu na stronie generowana jest właśnie z urządzeń mobilnych. Jeśli korzystacie z telefonów, by znaleźć informacje w internecie to sami jesteście w stanie wymienić elementy, które są istotne, by strona była czytelna i użyteczna. Wielkość czcionki, przycisków, intuicyjność menu….więcej w naszym poprzednim artykule.


Optymalizacja pod Google

Nie ma sensu walczyć z hegemonem – łatwiej dostosować się do zasad i wytycznych, które Google nam przedstawia. By strona wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce należy ją zoptymalizować. Do najważniejszych czynników obecnie należą: szybkość strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, optymalizacja kodu, zastosowanie słów kluczowych w treści, content i wiele, wiele innych. Jakie są korzyści z bycie w TOP 10 Google? – większy ruch na stronie, większa sprzedaż i większy prestiż!


UX – czyli łatwość poruszania się po stronie, możliwość znalezienie informacji

Za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics czy Hojar można sprawdzić, jak klienci poruszają się po Twojej stronie, ile czasu na niej spędzają i czy się na niej odnajdują. Jeśli użytkownik nie moe znaleźć informacji, po które przyszedł, jego poziom zadowolenia spada i dlatego wychodzi…i już nie wraca! Nie marnujcie w taki sposób ruchu na Waszej stronie. Przewidujcie, z jakimi potrzebami przyszli klienci, postarajcie się dostarczyć im wszystkiego czego potrzebują. Do absolutnie podstawowych informacji należą: dane teleadresowe, informacje o produktach / usługach oraz ceny. Ważne jest też, żeby przedstawić je w odpowiedni sposób, ale to już temat na oddzielny artykuł.


Podsumowując…dobrze przygotowana strona to źródło potencjalnych klientów, to sposób na dotarcie do niezdecydowanych użytkowników, ale także ułatwienie komunikacji z wiernymi klientami marki. Nie zapominaj, że strona jest Twoją wizytówką, dlatego warto w nią zainwestować, by się jej nie wstydzić. Strona www to także narzędzie marketingowe Twojej firmy, dlatego trzeba ją na bieżąco aktualizować.