Content is King – 7 wskazówek
Content is King – słowa wielkiego Billa Gates’a przeszły do historii marketingu i są wciąż bardzo aktualne. Nowe algorytmy Google zwiększając wymagania względem stron internetowych biorą pod uwagę również treści na stronie. Już nie wystarczy „jakiś” tekst, w wysokiej jakości, unikalny i wartościowy przede wszystkim dla klienta artykuł. Jak pisać teksty, by były skuteczne? – podamy 7 sprawdzonych wskazówek w tym artykule.
Na co zwracać uwagę przy pisaniu tekstów na stronę www – 7 wskazówek
TEMAT
Teksty na stronie internetowej powinny być użyteczne – tzn. dostarczać informację użytkownikowi i być zgodne z wymaganiami Google. Pisanie o „niczym” to już przeżytek! Pisząc artykuły blogowe powinniśmy znaleźć tematy, które zainteresują Twoich czytelników/potencjalnych klientów. Tworząc treści na stronę (do zakładek) nie zapominaj, że nie są tylko pod roboty Google, ale powinny wzbudzać zaufanie Twoich klientów, by wiedzieli, że jesteś specjalistą w swojej branży i chcieli skorzystać z Twoich usług/produktów.
H1 – najważniejszy nagłówek
Tak jak w wypracowaniach szkolnych, tak i na stronach internetowych kluczowy jest nagłówek. W nim powinieneś zawrzeć słowo kluczowe, pod którym klienci szukają takiej usługi/produktu. Google w pierwszej kolejności czyta znacznik h1 (jeśli chodzi o treść), dlatego warto ułatwić mu zidentyfikowanie Twojej podstrony.
h2,h3, h4, itd
Wykorzystujmy w swoich tekstach pozostałe znaczniki. Wskazują one ważniejsze treści i słowa kluczowe na podstronie. Pamiętajcie jednak przy tym, by zachować kolejność znaczników.
TREŚĆ
Nie będziemy pisać o tym, że tekst powinien być ciekawy, zawierać interesujące klienta informacje, itd. Przy tym punkcie chcielibyśmy zwrócić uwagę na unikalność treści na stronach. Jeśli ta sama treść – fragment znajduje się pod dwoma różnymi adresami URL to dla Google jest to plagiat, nawet wtedy, gdy są one w obrębie jednej domeny. Pamiętajcie, skopiowanie fragmentu opisu Waszej firmy na profil Facebooka i Google Plus również jest powieleniem treści.
Meta tagi
Każda podstrona, posiadająca URL jest indeksowana przez Google. Klient, wpisując tytuł artykuły w wyszukiwarce może znaleźć Twoją stronę. Warto zatem zadbać o ciekawy tytuł i opis każdej podstrony. Jeśli strona zbudowana jest na WordPress wystarczy dodać jedną z oferowanych przez nich wtyczek, np. Yoast i przy każdej podstronie pojawi się wówczas pole do meta tagów.
DŁUGOŚĆ
Dochodzimy do trudnego punktu, a mianowicie optymalnej ilości treści na każdej kluczowej podstronie. Optymalnej dla Google – czyli 2500 znaków, zaś optymalnej dla użytkownika – hmmm zależy od branży! Jednak dobry layout zakłada podział treści na kilka bloków tekstowych, stąd liczba znaków nie jest przytłaczająca, a nawet interesująca dla klienta. Pamiętajcie, jeśli planujecie zamieścić kostkę długiego tekstu tylko pod pozycjonowanie, to pieniądze wydane na to źródło ruchu będą zmarnowane…bo co z tego, że będziecie wysoko w Google, jeśli Wasz potencjalny klient wejdzie na stronę, przerazi się ilością treści, nie znajdzie interesujących go informacji i….WYJDZIE!?
GRAFIKA/WIDEO
Obraz zawsze urozmaica stronę, przykuwa uwagę klienta. By dodatkowo wykorzystać ten content pod pozycjonowanie warto dodać tzw. Alty, czyli opisy obrazka. Google identyfikuje go z daną podstroną, dlatego warto wpleść w nie słowa kluczowe.
W kolejnych artykułach podpowiemy jak prowadzić blog firmowy, gdzie szukać inspiracji tematów i grafik oraz miejsca zewnętrzne, w których można publikować swoje artykuły, zyskując tym samym link do swojej strony.