3 mity związane z prowadzeniem kampanii AdWords
W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na 3 nurtujace pytania zwiazane z prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych:
1. Czy AdWords naprawde jest drogi?
2. Czy konkurencja moze wyklikac budzet?
3. Czy klienci klikaja w reklamę?
Wiec, do…odpowiedzi!
Ad.1
Zacznijmy od pierwszego stereotypowego twierdzenia, ze AdWords jest droga forma reklamy. TAK, moze byc kosztowny i nieoplacalny, jesli prowadzisz kampanie bez wczesniejszego zaglebienia sie w temat i…doswiadczenia. Jednak zoptymalizowana kampania pozwala osiagnac zaplanowana konwersje.
Zoptymalizowana…czyli jaka?
Przyklad 1
Zalozmy, ze prowadzisz sklep turystyczny tylko z plecakami i akcesoriami do niego.
Czy chcialbys wyswietlac sie tym klientom, ktorzy szukaja odziezy trekkingowej?
Przyklad 2
Prowadzisz gabinet dentystyczny w Krakowie -Ruczaju, ktory otwarty jest od 9:00 do 20:00 od poniedzialku do piatku.
Czy nie tracisz pieniedzy wyswietlajac sie klientom na Nowej Hucie? Czy uwazasz, ze oplacalne jest inwestowanie w kampanie, ktora pokazuje Twoja strone klientom na Ruczaju w sobote?
Doświadczone agencje dbaja o takie „szczegoly”, ograniczaja wyswietlanie reklamy na dany obszar i okreslony czas. Poza tym, wskazuja elementy Twoje strony, ktore nalezy poprawic, by witryna byla dostosowana do wymagan Google. Pozwoli to zmniejszyc koszty reklamy. Jak? – optymalizacja strony spowoduje poniesienie Wyniku Jakości, a przez to otrzymamy nizszy koszt klikniecia w nasza reklame.
Podsumowujac, racjonalnie prowadzona reklama linkow sponsorowanych zapewni nam trafne wejscia uzytkownikow na strone internetowa.
Ad.2
Kolejnyn, czesto slyszanym pytaniem na spotkaniach jest, czy przypadkiem konkurencja nie bedzie klikac w nasze reklamy, tym samym zabraknie budzetu, by pokazac sie klientom.
Otóż, Google juz od dawna dobrze sobie radzi z nieuczciwa konkurencja. Dzieki plikom cookies monitoruje niewlasciwe zachowania, np. kilkukrotne klikniecie w reklame w krotkim czasie, czeste wpisywanie tych samym slow kluczowych w wyszukiwarke. Za takie klkiniecia Google nie pobiera pieniedzy z konta (badz je zwraca).
Zeby zabezpieczyc kampanie przed wejsciami Twoich pracownikow na strone? To proste mozna wykluczyc IP.
Ad.3
Obecnie klienci sa coraz bardziej swiadomi i wiedza, ze pierwsze 4 pozycje w wyszukiwarce Google i 3 ostatnie sa winikiem linkow sponsorowanych, zas 10 posrodku to efekt pozycjonowania. Jedno i drugie to reklama. Fakt jest taki, ze klienci poszukuja szybkiej i sprecyzowanej odpowiedzi na swoje pytania – kampanie AdWords pozwalaja utworzyc kilka tekstow reklamy, zas wyswietlaten, ktory jest najbardziej dostosowany do zapytania klienta. Druga sprawa, wedlug badan klienci otwieraja strony, ktore wyswietlaja sie na monitorze, czyli maksymalnie 4-6wyniki w wyszukiwarce Google.
Podsumowanie
Nie musisz obawiac sie tak dopracowanego narzedzia, jakim jest Google AdWords. Specjalisci taj firmy dbaja o reklamodawcow i ich kampanie, poniewaz im rowniez zalezy, bys byl zadowolony ze swoich wynikow. Warto natomiast powierzyc prowadzenie kampanii doswiadczonym w tej branzy ekspertom, chyba ze masz na tyle duzy budzet i odpowiednio duzo czasu, by uczyc sie na swoich bledach?;)