Reklama mobilna – 50% ruchu z wyszukiwarki

Większość z nas ma telefon komórkowy (ok. 80% Polaków) i korzysta z internetu jadąc tramwajem do pracy, czekając w poczekalni do lekarza, stojąc w korku.

W corocznym raporcie serwisu We Are Social znajdziemy informacje, ze w Polsce w 2016 aż 67% posiadaczy urządzeń mobilnych korzysta z internetu (10% wzrost w stosunku do 2015r.) Wyszukiwania mobilne stanowią aż 50% wszystkich wyszukiwań w Google. Wniosek jest prosty – by dotrzeć do klientów warto zainwestować dokładnie w ten kanał sprzedaży.

Pamiętajmy, pierwsza podstawowym obowiązkiem przy inwestowaniu w reklamy mobilne jest….posiadanie strony internetowej, która będzie poprawnie wyświetlać się na smartfonach i tabletach!
A dwa…strona będzie „lekka”, dzięki czemu klient nie będzie czekał na otworzenie danych treści i grafik.

Format reklamy również powinien być dostosowany do mniejszych rozdzielczości.

Następnie należy wybrać rodzaj reklamy.
Kampanie na urządzenia mobilne, czyli smartfony i tablety, mogą występować w postaci reklam:
– tekstowych
– „Tylko polączenie”
– graficznych
– wideo
– aplikacji

Najbardziej popularna oczywiście jest reklama tekstowa, jednak coraz większym zainteresowaniem wśród reklamodawców cieszy się druga opcja, związana z bezpośrednim połączeniem telefonicznym.

Rodzaj reklamy zależy od celów, jakie chcemy osiągnąć. Warto dlatego konsultować się ze specjalistami, by nie wyrzucić pieniędzy w przysłowiowe błoto.

Czy reklama mobilna jest skuteczna?

reklama mobilna

Źródło: https://www.smsapi.pl/blog/raporty-i-analizy/infografika-marketing-sms/




Z badań wynika, ze ponad 60% konsumentów przyznało, że dokonało zakupów dzięki reklamie mobilnej. Banery graficzne są bardziej zauważalne na urządzeniach mobilnych niż desktopach, ponieważ smartfon ma mniejszy ekran, przez co grafika jest wyświetlana na całej dostępnej powierzchni.

Dzięki temu, że reklama ta wyświetla się na różnych witrynach w internecie jest bardziej dostępna niż np. bilbordy stacjonarne. Zakłada się, że jedna reklama mobilna zapewnia taką samą skuteczność jak 25-40 stacjonarnych bilbordów.

Nie zapomnijmy w tym wszystkim o mierzeniu konwersji. Efektywność reklamy mobilnej jest dostępna w takiej samej formie jak reklamy tradycyjnej w AdWords.